Kirándulás

2022.01.15-én iskolánk 22 tanulója (9.a;9.f;10.r;12.a;13.sz osztályokból verbuválódva) Steyer Zalán és Szabó László tanár urak kíséretében a 2022-es év első túráján vettek részt a budai hegyekben. Friss téli idő, tiszta égbolt és csodás napsütés fogadott kegyeibe minket a délelőtt folyamán. A túra útvonala a Normafa és a Hűvösvölgy között a Budai-hegység három jellegzetes kilátóját kötötte össze 11,3 km-es távon 610m-es szintkülönbségekkel.

A reggeli hűvösvölgyi találkozó az gyermekvasút csoportfőnöksége melletti végállomáson volt, ahol tanúi lehettünk a szolgálatváltásnak és zászlófelvonásnak. Ezután a kisvasúttal eldöcögtünk a Normafáig a téli erdőben kanyarogva. A vasútvonal mellett a Pilisi Parkerdő vadőrei által kihelyezett etetőknél őzeket, szarvasokat láthattunk, a nemes vadak nem zavartatták magukat a vonatzúgástól, nyugodtan táplálkoztak tovább.

Az első etap végén a János-hegyi csúcson lévő Erzsébet-kilátóból tekintettünk szét. A neoromán stílusú impozáns kilátótornyot 1908 és 1910 között építették Schulek Frigyes terve alapján Erzsébet királynőről elnevezve. A torony legfelső terasza 22,35 méter magas, ahonnan csodálatos körpanoráma tárult elénk az 550m-es tengerszint feletti magasságból.

A második túrarészt a Kaán Károly-kilátó zárta. A Nagy-Hárs-hegyen álló népszerű kilátót 2016-ban újították fel. Négyemelet magasra (480m) másztunk fel a kőalapzatra épült fakilátóban a szűk, de fedett teraszokon át. A kilátó alatt megtekintettük a Báthory-barlangot, ahol a névadó pálos szerzetes 20 éven át remetéskedett és először fordította és látta el magyarázatokkal a Bibliát.

A gyalogtúra zárórésze a Makovecz Imre-kilátóban végződött. Ez a 6 méter magas, tervezőjéről elnevezett kilátó alig 100 méterre az gyermekvasút vonalától, a Kis-Hárs-hegy (353 m) tetején található. A kilátó tengelyét adó vascső körül spirálalakban elhelyezett gerendákból két, egymásba fonódó csigalépcső alkotta a tornyot. Alatta kellemes piknikező helyen pihentünk meg. Innen már hamar visszaérkeztünk Hűvösvölgybe, a kiindulási pontunkra. A diákok elfáradva, de élményekben gazdagodva tértek haza:)

Köszönöm a figyelmet:
iSZL

20220115_090108 20220115_091134 20220115_095105 image_50407937 image_67204865 image_67207425 image_67220225